1 10 11 12 13 2a 3 4 5 5 6 7 7 8 8 9 9

Dzisiaj:495
Wczoraj:2156
W tygodniu:495
W miesiącu:64788
Ogólnie:1552520

Kto jest online

12
Online

27-05-24

Projekty

Czy zdalne omawianie dodatkowej lektury może być ciekawe i inspirujące? Z pewnością, tak. Udowodnili to  uczniowie klas piątych (5a,5d,5e,5f) angażując się w realizację projektu polonistycznego Odkrywcy tajemnic.  Aby odkryć poszczególne tajemnice należało podjąć kilka polonistycznych  wyzwań. Były to zmagania w LEKTUROWYCH MILIONERACH, spacer po wirtualnych ogrodach, ćwiczenia interaktywne na platformie edukacyjnej Eduelo oraz wybór jednego spośród siedmiu zaproponowanych zadań.

Uczniowie wykonali piękne lapbooki, komiksy, graficzne notatki, prezentacje multimedialne, a także redagowali ciekawe prace stylistyczne. Swoim zaangażowaniem i kreatywnością nasi piątoklasiści udowodnili, że „Tajemniczy ogród” to książka o ponadczasowych wartościach, którą warto poznać dla własnej satysfakcji i przyjemności. Inspirujące sposoby, którymi posłużyli się  uczniowie pozwoliły poznać całe piękno tajemniczego ogrodu - miejsca,  gdzie rodzi się magia, nadzieja i miłość. Oby jak najwięcej takich miejsc w naszym życiu:)

Zdjęcia

Załączniki:
Pobierz plik (Tajemniczy ogród. - list.pdf)Tajemniczy ogród. - list.pdf63 kB

Zdjęcia

Uprzejmie informuję, że w związku z ograniczonym funkcjonowaniem jednostek oświatowych zaszła konieczność zmiany dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno - wychowawczych zaplanowanych w roku szkolnym 2019/2020. Związane jest to z przesunięciem przez dyrektora CKE egzaminu ósmoklasisty, który miał się odbyć 21-23 kwietnia 2020 r.
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno - wychowawczych należy zatem przeznaczyć na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty w terminach :

  • 16 czerwca 2020 r. (egzamin z języka polskiego),
  • 17 czerwca 2020 r. (egzamin z matematyki),
  • 18 czerwca 2020 r. (egzamin z języka angielskiego nowożytnego).

Zmianę dodatkowe dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych wskazanych przez dyrektora pozytywnie zaopiniowała Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 7 w Mławie w dniu 4 maja 2020 r., podejmując uchwałę nr 32/2019/2020.
Niezmienionym dniem wolnym od zajęć dydaktyczno – wychowawczych pozostaje 12 czerwca

Dyrektor Zespołu Placówek
Oświatowych nr 3 w Mławie
Mariusz Lempek

Załączniki:
Pobierz plik (Uchwała nr 32-2019-2020.pdf)Uchwała nr 32-2019-2020.pdf464 kB

Uczniowie klasy V s po skończeniu tematów związanych z mitologią grecką mieli do wykonanie nietypowe zadanie. Polegało ono na tym, że musieli przygotować śniadanie, obiad, deser lub kolację godną uczt odbywających się na Olimpie. Wśród składników miały się znaleźć współczesna ambrozja i nektar. Widać, że pomysłowość to mocna strona dzieciaków.

Zdjęcia

W tym tygodniu uczniowie klas IV -VII wcielili się w role artystów rzeźby współczesnej. Wykorzystali przedmioty znajdujące się w każdym domu i zmodyfikowali je w taki sposób, aby powstała ich własna sztuka użytkowa. Gratulujemy naszym uczniom tak wielkiej wyobraźni i pomysłowości.

Zdjęcia

Lista dzieci przyjętych do klasy pierszej na rok szkolny 2020/2021.

Mariusz Lempek
Dyrektor
Zespołu Placówek Oświatowych nr 3 w Mławie

Większość ludzi w tym trudnym czasie, kiedy na świecie panuje pandemia koronawirusa musi codziennie chodzić do pracy i narażać swoje zdrowie: panie w sklepie, pracownicy szpitali, kierowcy, pracownicy poczty, policjanci, pracownicy LG i wiele, wiele innych osób. Uczniowie naszej szkoły postanowili podziękować tym, dzięki którym możemy normalnie funkcjonować i wzięli udział w szkolnym projekcie przygotowanym przez nauczycielki języka polskiego – KARTKA DLA BOHATERA. A oto efekty pracy naszych uczniów.

Zdjęcia

Utrzymująca się epidemia koronawirusa zmusza nas w dalszym ciągu do przestrzegania ustalonych zasad i zachowywania ograniczeń, które mają na celu minimalizowanie jego rozprzestrzeniania się. Nadal obowiązuje nas zdalny system nauki, kontaktów towarzyskich, pracy i wypoczynku. Zapewne do niektórych z tych elementów przyzwyczailiście się, może nawet zaakceptowaliście je, do innych – trudno się przyzwyczaić i trzeba włożyć wiele wysiłku w to, aby „jakoś” to przetrwać. To, czego Wam najbardziej brakuje, to zapewne możliwość spotykania się (nie wirtualnie, lecz w bezpośrednim kontakcie) z rówieśnikami. Rozumiemy, że ta przedłużająca się kwarantanna jest dla Was wyjątkowo trudna do zniesienia.
Pamiętajcie jednak, że wszelkie ograniczenia i niedogodności nie są na zawsze. Przestrzegając zaleceń służb sanitarnych zachowujemy się odpowiedzialnie wobec innych. Potraktujcie zatem ten czas  jako dodatkową możliwość ćwiczenia cierpliwości, optymizmu, kreatywności i odpowiedzialności.
Wszyscy – uczniowie, Wasi rodzice, nauczyciele wciąż mamy swoje obowiązki, które musimy i będziemy realizować, tyle że w zmienionej formie. Bądźcie zatem dzielni, odpowiedzialni i wytrwali!
Proponujemy Wam zasady, które służą utrzymaniu dobrej kondycji psychicznej.

Załączniki:
Pobierz plik (Zasady.pdf)Zasady.pdf124 kB

Podczas omawiania lektury „Hobbit czyli tam i z powrotem” uczniowie klasy VI d przygotowywali makiety, przedstawiające wybraną scenę z lektury. Książka ta była omawiana w nietypowy sposób, ponieważ były to lekcje odbywające się podczas nauczania zdalnego. Pomimo trudności związanych z zaistniałą sytuacją, kiedy nie można było wyjść do sklepu po potrzebne materiały, uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością, robiąc makiety z tego, co akurat było dostępne w domu.

Zdjęcia

 „Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil,
które zapierają dech w piersiach.”
Maya Angelou

Anna Grzegorczyk, uczennica klasy VIII d Szkoły Podstawowej nr 7 w Mławie, w roku szkolnym 2019/2020 została finalistką I Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych, finalistką Konkursu polonistycznego oraz laureatką Powiatowego konkursu poetyckiego „Twórcza wyobraźnia”.
Ania jest bardzo skromną osobą. Uwielbia czytać książki, pisze wiersze i opowiadania. W przyszłości pragnie zajmować się literaturą zawodowo.  Ma powód do dumy, ponieważ jako finalistka jest zwolniona z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, zwolnienie to jest równoznaczne z uzyskaniem z tego przedmiotu najwyższego wyniku.  Ponadto ma pierwszeństwo w  wyborze szkoły średniej, w której będzie kontynuowała naukę. Wiele przyjemności sprawia jej nauka języka polskiego, ale również  innych przedmiotów, np. języka angielskiego. Lubi spacerować, podziwiając piękno natury. Jest wspaniałą przyjaciółką, oddaną koleżanką oraz wzorową uczennicą.
Organizatorami I Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych o zasięgu ogólnopolskim są  Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz  Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk.
W roku bieżącym Olimpiada została zorganizowana jako dwustopniowe zawody wiedzy obejmujące etap szkolny - I stopnia i okręgowy - II stopnia. Zawody III stopnia  zostały odwołane  z powodu COVID-19, dlatego w  tym roku  nie przyznano  tytułu laureata.