1 10 11 12 13 2a 3 4 5 5 6 7 7 8 8 9 9

Dzisiaj:5308
Wczoraj:3110
W tygodniu:9644
W miesiącu:25356
Ogólnie:1807594

Kto jest online

1
Online

22-12-24

Projekty

W dniu 18.01.2019 r. na zaproszenie wychowawcy, do klasy 6d, na lekcję języka polskiego przybyła pani Hanna Wieczorek, instruktor ds. teatru w MDK w Mławie. W tym dniu na zajęciach j. polskiego odbyły się warsztaty recytatorskie. Podczas spotkania, pani Hanna, przekazała uczniom wiele cennych wskazówek na temat technik pracy recytatora. Najważniejsze z jakimi uczniowie zapoznali się to:
WŁAŚCIWY DOBÓR REPERTUARU Właściwie dobrany wiersz lub fragment prozy znacząco przybliża sukces

ZROZUMIENIE I ANALIZA TEKSTU  Na wybrany tekst należy patrzeć z pozycji: „Co ja chcę przez ten utwór powiedzieć”. Recytator musi „czuć” tekst.
ZNAKI INTERPUNKCYJNE- ICH ZNACZENIE Kropka informuje nas o konieczności zastosowania dłuższej pauzy, ale też o potrzebie obniżenia głosu. Zawiesić głos na dłuższą lub krótszą chwilę „każą” nam przecinek i średnik. Jeśli recytator „czuje” tekst, przyjdzie mu to z łatwością.
MOWA CIAŁA Unikajmy jej, jest zbędna. Swoje małe dzieło sztuki, recytatorzy tworzą „malując słowami”. Wówczas, gdy recytator chce coś „zaznaczyć słowem”, drobny gest czy mimika twarzy są dopuszczalne.
KAMIENNY WYRAZ TWARZY I POSTAWA „NA BACZNOŚĆ” Tego należy unikać.
SŁUCHAJMY NAGRAŃ WZOROWEJ RECYTACJI WIERSZY W WYKONANIU ZNANYCH AKTORÓW
DYKCJA Powinniśmy poświęcić na to sporo czasu, ponieważ czytelne, nośne słowo jest najważniejsze. 
Na koniec spotkania uczniowie wykonali kilka ciekawych ćwiczeń związanych z umiejętnością oddychania i emisją głosu. Taka lekcja wiele nauczyła, ale była też dobrą okazją do wspaniałej zabawy. Na pewno na długo pozostanie w pamięci uczniów.

Zdjęcia